Dystrybucja jednostek uczestnictwa
Szczegółowe informacje dotyczące ProService Finteco sp. z o.o.(dalej: dystrybutor) oraz usługi pośrednictwa:
1) firma (nazwa) dystrybutora
Usługa pośrednictwa świadczona jest przez ProService Finteco spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.
2) lista funduszy, z którymi dystrybutor zawarł umowę, której przedmiotem jest przyjmowanie i przekazywanie zleceń nabycia lub zbycia jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa
3) wskazanie miejsc prowadzenia przez dystrybutora działalności w zakresie pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa funduszy
ProService Finteco sp. z.o.o. prowadzi działalność w Warszawie, przy ul. Konstruktorskiej 12A.
4) oświadczenie potwierdzające, że dystrybutor posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa funduszy, oraz nazwę organu nadzoru, który udzielił mu takiego zezwolenia:
ProService Finteco Sp. z o.o. oświadcza, że pośredniczy na mocy decyzji KNF (DFII/I/4031/100/20/16/17/U/AS) z dnia 29 maja 2017 r. w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych otwartych oraz tytułów uczestnictwa funduszy zagranicznych.
5) sposoby komunikowania się klienta z dystrybutorem oraz sposoby przekazywania zleceń do dystrybutora
W ramach ProService Finteco Sp. z o.o. wyodrębniony został Wydział Dystrybucji Jednostek Uczestnictwa, który prowadzi obsługę klientów poprzez Internet, telefon, system IVR oraz bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta zlokalizowanym w Warszawie, przy ul. Konstruktorskiej 12A (wejście C, IV piętro).
6) dane teleadresowe pozwalające na bezpośredni kontakt klienta z dystrybutorem
W ramach dystrybucji jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, Uczestnik może kontaktować się z ProService Finteco Sp. z o.o. w następujący sposób:
1. telefonicznie pod numerami telefonów odpowiednimi dla poszczególnych TFI:
· Rockbridge TFI S.A. ( Rockbridge Neo FIO oraz Rockbridge Neo SFIO): (22) 58 81 854,
· Skarbiec TFI SA: (22) 58 81 886,
· BPS Fundusz Inwestycyjny Otwarty: (22) 22 58 81 895,
2. za pośrednictwem Systemu Transakcyjno – Informacyjnego (STI), odpowiednio ze stron internetowych poszczególnych TFI:
· Rockbridge Neo FIO/ Rockbridge Neo SFIO
· Rockbridge TFI S.A.
· Millennium TFI S.A.
3. bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta, ul. Konstruktorska 12A, budynek B, wejście C, IV piętro, 02-673 Warszawa, dostępnym w godzinach 09:00-17:00 w dni robocze dla klientów poniższych Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych:
· Generali Investments TFI SA
· Rockbridge TFI S.A. ( Rockbridge Neo FIO/ Rockbridge Neo SFIO)
· TFI Allianz Polska SA
· Noble Funds TFI SA
· Skarbiec TFI SA
Podstawowe zasady świadczenia usługi pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa oraz świadczenia usługi nieodpłatnego doradztwa inwestycyjnego
Usługa pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych otwartych świadczona przez ProService Finteco sp. z o.o. polega na przyjmowaniu od klientów zleceń nabycia lub odkupienia (w tym konwersji lub zamiany) i ich przekazywaniu do agenta transferowego funduszu w celu ich realizacji przez fundusz. Ryzyko jakie wiąże się z inwestycjami w jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych otwartych określają prospekty inwestycyjne tych funduszy, a także kluczowe informacje dla inwestorów oraz informacje dla klientów alternatywnych funduszy inwestycyjnych, dostępne w języku polskim na stronach internetowych towarzystw wskazanych poniżej.
ProService Finteco nie świadczy usług doradztwa inwestycyjnego.
Usługi świadczone przez ProService Finteco Sp. z o.o. w zakresie dystrybucji jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych otwartych:
Zasady Postępowania Stosowane przez Pracowników ProService Finteco Sp. z o.o. przy przyjmowaniu zleceń przez telefon/IVR lub bezpośrednio:
Uczestnik ma możliwość uzyskania informacji na temat zasad uczestnictwa w Funduszach/Subfunduszach poprzez:
Na stronach tych dostępne są również prospekty funduszy inwestycyjnych i funduszy zagranicznych wraz z aktualnymi informacjami o zmianach w tych prospektach, sprawozdania finansowe oraz Kluczowe Informacje dla Inwestorów:
ProService Finteco obsługuje klientów poniższych Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta, ul. Konstruktorska 12A, budynek B, wejście C, IV piętro, 02-673 Warszawa w godzinach 09:00-17:00 w dni robocze:
Regulamin korzystania z usług Punktu Obsługi Klienta ProService Finteco Sp. z o.o.
Informacje o wszystkich przyjmowanych lub przekazywanych przez dystrybutora świadczeniach pieniężnych lub niepieniężnych w związku z działalnością, o której mowa w art. 32 ust. 2 i 2b ustawy, w tym o ich istocie i wysokości, a w przypadku gdy wysokość takich świadczeń nie może zostać oszacowana – także o sposobie ustalania ich wysokości;
Koszty, Opłaty i Prowizje
ProService Finteco Sp. z o.o. jest podmiotem działającym na podstawie art. 32 ust. 2 ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi i nie pobiera opłat za świadczone usługi dystrybucyjne od Uczestników funduszy inwestycyjnych, z tym, że może pobierać opłaty manipulacyjne za przyjęte zlecenie. Tabele opłat manipulacyjnych ustalają poszczególne Fundusze.
Aktualnie, ProService Finteco sp. z o.o. otrzymuje opłaty manipulacyjne wyłącznie w przypadku zleceń składanych przez Uczestników funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez TFI Allianz Polska S.A.
ProService Finteco Sp. z o.o., zgodnie z art. 32a ust. 7 ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, może otrzymywać od towarzystw funduszy inwestycyjnych, zarządzających funduszami inwestycyjnymi, w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa, następujące rodzaje świadczeń:
1) świadczenia pieniężne lub niepieniężne przyjmowane lub przekazywane osobie trzeciej, które są niezbędne do wykonywania świadczonej usługi na rzecz klienta, w szczególności:
a) opłaty na rzecz organu nadzoru,
b) podatki, należności publicznoprawne oraz inne opłaty, których obowiązek zapłaty wynika z przepisów prawa;
2) inne świadczenia pieniężne lub świadczenia niepieniężne, jeżeli:
a) są one przyjmowane albo przekazywane w celu poprawienia jakości usługi świadczonej przez podmiot, o którym mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, na rzecz klienta, i których wysokość jest ustalana w oparciu o ponoszone przez ProService Finteco sp. z o.o. koszty. Zasadność wypłaty takich świadczeń jest weryfikowana przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych zgodnie z Ustawą o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi;
b) ich przyjęcie lub przekazanie nie ma negatywnego wpływu na działanie przez podmiot, o którym mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, w sposób rzetelny i profesjonalny, zgodnie z zasadami uczciwego obrotu oraz zgodnie z najlepiej pojętymi interesami klienta tego podmiotu, w postaci materiałów szkoleniowych, reklamowych (typu kalendarze, notesy, długopisy) i informacyjnych lub szkoleń pracowników ProService Finteco Sp. z o.o. – co umożliwia pozyskanie aktualnej wiedzy na temat jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa będących przedmiotem usługi oraz zasad obsługi klienta, dzięki czemu klient ma zapewnioną obsługę według aktualnych standardów rynkowych.
Aktualnie ProService Finteco sp. z o.o. nie otrzymuje żadnych świadczeń, o których mowa w pkt 2) powyżej (zachęt).
Opłaty, jakie pobierane są przez fundusze od Uczestników w związku ze składanymi zleceniami dostępne są w tabelach opłat poszczególnych towarzystw funduszy inwestycyjnych na stronach internetowych:
Na stronach internetowych ww. towarzystw znajdują się też informacje na temat wysokości opłaty za zarządzanie pobieranej przez towarzystwo w odniesieniu do każdego funduszu.
Powyższe informacje znajdują się do wglądu w siedzibie Spółki.
Podstawowe zasady składania reklamacji przez klientów i sposób ich załatwiania przez dystrybutora
Zasady postępowania z reklamacjami Uczestników:
Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji dotyczącej jakości świadczonych usług przez ProService Finteco Sp. z o.o., jak również sposobu, prawidłowości realizacji zleceń i dyspozycji w podziale na poszczególne Towarzystwa, za pośrednictwem:
ProService Finteco Sp. z o.o., ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa
Reklamacja powinna określać:
Podstawowe zasady postępowania dystrybutora w przypadku powstania konfliktu interesów oraz informacja, że na żądanie klienta mogą mu zostać przekazane szczegółowe informacje o tych zasadach:
Zarządzanie konfliktem interesów
ProService Finteco Sp. z o.o. opracowało regulamin wewnętrzny, którego celem jest zapobieganie konfliktom interesów oraz ochrona informacji poufnych w spółce.
Na żądanie klienta mogą mu zostać przekazane szczegółowe informacje o zasadach postępowania podmiotu w przypadku powstania konfliktu interesów.
Konflikt Interesów – okoliczności, które mogą doprowadzić do powstania sprzeczności między interesem dystrybutora lub osoby powiązanej z dystrybutorem a obowiązkiem działania przez dystrybutora w sposób rzetelny, z uwzględnieniem najlepiej pojętego interesu klienta tego dystrybutora oraz okoliczności, które mogą doprowadzić do sprzeczności pomiędzy interesami klientów tego dystrybutora,
Osoba Powiązana – osoba wchodząca w skład statutowych organów ProService Finteco Sp. z o.o., wspólnik posiadający co najmniej 5% głosów na zgromadzeniu wspólników, osoba pozostająca z ProService Finteco Sp. z o.o. w stosunku pracy, zlecenia lub innym stosunku prawnym o podobnym charakterze, podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej co ProService Finteco Sp. z o.o.
W celu wprowadzenia rozwiązania, mającego na celu identyfikację rzeczywistych Konfliktów Interesów, zarządzanie nimi i ich kontrolę, ProService Finteco Sp. z o.o. zidentyfikował potencjalne Konflikty Interesów, które mogą wystąpić w związku z działalnością ProService Finteco Sp. z o.o.
Zidentyfikowane obszary konfliktów interesów (lista niekompletna):
Przyjęte metody i procedury zarządzania konfliktami interesów
ProService Finteco sp. z o.o. zapewnia swoim pracownikom niezależność w świadczeniu usług, polegających na pośrednictwie w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa funduszy lub tytułów uczestnictwa funduszy, poprzez zapewnienie odpowiedniej struktury organizacyjnej, rozdzielnie funkcji jednostki prowadzącej działalność w zakresie pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa od jednostek odpowiedzialnych za czynności agenta transferowego ProService Finteco sp. z o.o., oraz odpowiednią politykę wynagrodzeń, co zapobiega konfliktom interesów, a w razie ich wystąpienia zapewnia ochronę Klientów przed ich szkodliwym wpływem.
ProService Finteco Sp. z o.o. kontroluje także podejmowanie innej działalności zarobkowej / społecznej przez pracownika ProService Finteco Sp. z o.o. oraz przyjmowanie prezentów / świadczeń w postaci materialnej lub niematerialnej, a także inwestycje własne pracowników.
ProService Finteco Sp. z o.o. zapewnił, ze klient podejmuje samodzielnie decyzję o wyborze danego Towarzystwa oraz danego funduszu/funduszy oraz o złożeniu danego zlecenia/dyspozycji.
Obowiązek zachowania w tajemnicy informacji poufnych
Każdy pracownik ProService Finteco Sp. z o.o. zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy Informacji Poufnych, nieujawniania i niewykorzystywania informacji uzyskanych w ramach pracy do innych celów niż należyte wykonanie obowiązków pracowniczych.
Obowiązek, o którym mowa powyżej dotyczy wszystkich Informacji Poufnych pozyskanych w trakcie świadczenia pracy w ProService Finteco Sp. z o.o.
Obowiązek wymieniony powyżej wiąże bezterminowo pracowników również po ustaniu stosunku pracy pomiędzy pracownikiem ProService Finteco Sp. z o.o. a ProService Finteco Sp. z o.o.
ProService Finteco Sp. z o.o. wdrożyło rozwiązania techniczne i organizacyjne, których celem jest ograniczenie dostępu do informacji tylko do osób do tego uprawnionych.
Sposoby zarzadzania konfliktem interesów w przypadku jego wystąpienia:
Mając na uwadze, że organizacja oraz regulacje wewnętrzne ProService Finteco sp. o.o. zapewniają, że w przypadku powstania konfliktu interesów nie dojdzie do naruszenia interesu Klienta – Dystrybutor ma obowiązek przyjąć zlecenie od Klienta. Jeżeli przed przyjęciem pierwszego zlecenia od Klienta lub po jego przyjęciu pracownik Dystrybutora uzna, że w związku ze świadczeniem usługi pośrednictwa dla Klienta wystąpił konflikt interesów – ma obowiązek zawiadomić o tym Kierownika Punktu Obsługi Klienta, który może wydać decyzję o przekazaniu Klientowi informacji o wystąpieniu takiego przypadku, niezależnie od faktu, że nie doszło do naruszania interesu Klienta. Informację przekazuje się Klientowi przy użyciu trwałego nośnika informacji, a zakres i sposób przedstawiania danych powinien być dostosowany do kategorii klienta detalicznego.
Jeżeli Pracownik Dystrybutora posiada wiedzę, że pomiędzy nim a klientem występuje konflikt interesów, niezwłocznie informuje o tym swojego bezpośredniego przełożonego, który obowiązany jest odsunąć tego Pracownika od obsługi Klienta.
W każdym przypadku stwierdzenia wystąpienia konfliktu interesów – Pracownik Dystrybutora zawiadamia o tym Kierownika Punktu Obsługi Klienta, który monitoruje czy realizacja usługi pośrednictwa została wykonana zgodnie z obowiązującymi Dystrybutora procedurami i przepisami prawa i czy nie doszło do naruszenia interesu Klienta.
Przetwarzanie danych osobowych
Zasady traktowania klientów – ogólne
Dystrybutor traktuje wszystkich klientów jako klientów detalicznych.
Wniosek o zmianę statusu klienta:
Klient inny niż określony w art. 2 pkt 13a lit. a–m ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi może wystąpić do Dystrybutora z wnioskiem o traktowanie go jak klienta profesjonalnego w postaci pisemnej bezpośrednio w POK lub przesłać na adres korespondencyjny wskazany w pkt 3) powyżej. Wniosek może zostać uwzględniony wyłącznie w przypadku gdy taki klient spełnia wszystkie następujące warunki:
Zasady traktowania klientów – w przypadku uwzględnienia wniosku o traktowanie klienta jak klienta profesjonalnego:
Akty prawne, poniżej adres łącza internetowego:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/regulacje_i_praktyka/regulacje_prawne/akty_prawne_sektor_kapitalowy
Poniżej przedstawiamy łącze elektroniczne do platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów pragnących pozasądowego rozstrzygnięcia sporu w związku z internetowym zawarciem umowy o korzystanie z usług serwisu transakcyjno-informacyjnego dostarczanego przez ProService Finteco Sp. z o.o.:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
O ile wiążące Państwa z ProService Finteco Sp. z o.o. umowy przewidują możliwość pozasądowego rozwiązania ewentualnych sporów przed Sądem Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego, podajemy adres łącza internetowego:
https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/informacje_ogolne
Punkt Obsługi Klienta ProService Finteco Sp. z o.o. jako dystrybutor jednostek uczestnictwa udostępnia regulaminy i wzory umów dotyczących usług świadczonych za pośrednictwem telefonu i sieci internet dla poszczególnych Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Wzór oświadczenia o poinformowaniu o prawie odstąpienia od umowy
Rockbridge TFI S.A. (Rockbridge Neo FIO/ Rockbridge Neo SFIO)
Regulamin korzystania z usług serwisu telefonicznego
Umowa dotycząca korzystania z usług serwisu telefonicznego i IVR
Regulamin korzystania z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego
Umowa o korzystanie z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego dla użytkowników indywidualnych
Umowa o korzystanie z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego dla instytucji
Rockbridge TFI SA:
Regulamin korzystania z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego
Umowa o korzystanie z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego dla użytkowników indywidualnych
Umowa o korzystanie z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego dla instytucji
BPS FIO:
Regulamin korzystania z usług serwisu telefonicznego
Umowa dotycząca korzystania z usług serwisu telefonicznego i IVR
Millennium TFI S.A.:
Regulamin korzystania z usług Serwisu Transakcyjno-Informacyjnego
Umowa o korzystanie z usług Serwisu Transakcyjno- Informacyjnego dla instytucji
Skarbiec TFI S.A.:
Regulamin korzystania z usług serwisu telefonicznego i IVR
Umowa dotycząca korzystania z usług serwisu telefonicznego i IVR